tisdag 16 november 2010

Fingeravtryck och ryska spioner

I en av dagens "nyhets"blaskor finns att läsa att fingeravtryck är framtidens melodi även på våra arbetsplatser.
Att det snart sitter övervakningskameror på toaletten är allmänt accepterat vid det här laget, frågan är hur långt det kommer gå?
När är det nog? När nöjer "dom" sig?
...eller, kommer dom Någonsin att "nöja sig"??
På en välläst svensk blogg finns att läsa om hur Polisen använder sig av ryska spioner för att infiltrera och sabotera på nätet, och släcka ner alternativa media. Jag minns för några månader sedan då Byfånen från Dalarna blev hårt åtgången när alla hans sidor och bloggar raderades fullständigt. Vart är vi på väg frågar jag mig?
Senast idag såg jag Torbjörn Sasserssons mycket givande tolkning av TV4, Kalla Faktas inslag om "sanningsrörelsen" som sändes förra hösten, där bl.a. Mikael Cromsjö från vaken.se ställdes mot väggen i livesänd debatt.
För den som ännu inte vaknat upp från den invaggade illusion vi lallas runt i, kan sanningen kännas jävligt skrämmande när den väl kommer och knackar på axeln. Det gör den även för mig ibland. Exempelvis när jag påminns om hur våra största och mest betrodda informationskanaler, TV4 exempelvis, matar oss med sådan obehagligt förtryckande propaganda och smutskastning av en "rörelse", som inte finns. Riktigt dålig och väldigt vinklad journalistik helt enkelt.
Jag anser mig vara "vaken", men inte faan är jag del av någon "rörelse" för det! Eller är man självklart stämplad "terrorist" för att man deltar i diskussionerna på vaken.se´s forum? Att jag exempelvis ifrågasätter en sådan fatalt löjlig förklaring som den officiella om 9/11 är rent och skärt sunt förnuft!
Att TV4 ägs och styrs av bonnier.se förklarar en hel del...
Frågan är vem som leker marionettdocka med oss här hemma i svedala egentligen?? Eli Lilly tycker jag är värt en närmare granskning efter att ha sett Dr. Virapens erkännande om hur han mutade Sveriges regering att godkänna Prozac. Bonnier likaså.
Frågan är vem vi ska lita på? Vem Kan vi lita på? SVT? De tillhandahåller ju trots allt "public service". Eller?
Nej... tills dess att sanningen är utbredd bland folket, väljer jag att inte lyssna på någon. Ingen! Ingen annan än mig själv. Magkänslan brukar ha rätt ...alla borde lyssna på den :)

"Du får aldrig höra sanningen från sådana som kallar varandra dårar"
-Buddah.

Patrik Löfgren, 
skribent för www.god-morgon.se 

1 kommentar: